Thursday, January 17, 2019

Promo JSM Carrefour

Promo JSM Carrefour - Cawangan Carrefour pertama dibuka pada 3 Jun 1957, di Annecy berhampiran persimpangan (carrefour, dalam bahasa Perancis). Kumpulan ini diasaskan oleh Marcel Fournier dan Louis Deforey. Sehingga kini, outlet pertama ini adalah outlet Carrefour terkecil di dunia.


Kumpulan Carrefour memperkenalkan konsep pasar raya besar buat kali pertama, pasar raya besar yang menggabungkan kedai serbaneka. Mereka membuka pasar raya hiper pertama mereka pada tahun 1962 di Sainte-Geneviève-des-Bois, berhampiran Paris, Perancis.


Promo JSM Carrefour di Indonesia telah hadir sejak 1996 dengan membuka cawangan pertamanya di Cempaka Putih pada bulan Oktober 1998. Pada masa yang sama, Benua, sebagai syarikat runcit Perancis, membuka cawangan pertamanya di Pasar Festival.


Pada tahun 1999, Carrefour dan Promodes (sebagai pemegang saham utama Benua) menggabungkan semua aktiviti perniagaan runcit di seluruh dunia dengan nama Carrefour.


Ini menjadikan Carrefour sebagai peruncit kedua terbesar di dunia. Sebagai sebahagian daripada syarikat global, PT. Carrefour Indonesia berusaha untuk menyediakan standard perkhidmatan bertaraf dunia dalam industri runcit Indonesia.


Cek selengkapnya : https://seoreview-bergaransi.com/katalog-promo-jsm-carrefour/

No comments:

Post a Comment